Selena
    Hej, det är så här att jag läser termin 1 sjuksköterskeprogrammet i en annan skola men har kommit in i en annan skola närmare där jag bor, jag har klarat av alla kurser förutom 1 då vi har kvar en kurs för termin 1 ?
    Hur blir det måste jag börja om termin 1 eller kan jag fortsätta läsa i termin 2 ?

    • Anna : Jag skriver ett nytt svar till dig nu.

    2 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej!

    Det är en mycket bra fråga att ställa till den skola som tog in dig. Om de beviljade dig att byta, får de också svara på frågan vilken termin du ska läsa på deras skola.

    Hälsningar

    Mikael SYV

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Selena!

    Jag känner inte till din situation och utifrån din fråga är det lite svårt att vara säker på vad du menar.

    Är det så att du sökte på nytt, som om du inte redan läste på en annan högskoleutbildning och kom in till termin 1?

    Eller ansökte du om att få byta skola och fick den ansökan beviljad?

    Det är två helt olika situationer.

    Var god förtydliga - vilken situation är det som gäller i ditt fall, och jag ska försöka svara så bra jag kan.

    ANNA