Hej Robin,

    om man har godkänt betyg i en "underliggande" kurs anses man ha förkunskaper som krävs för att klara en överliggande kurs med ett godkänt resultat. Det är inte orimligt att förvänta sig att man får samma betyg i nästa/högre kurs som man hade i en "lägre" kurs.

    Det finns, enligt min mening, ingen anledning att inte anta att du kan få minst E men kanske D betyg i Engelska 7. Det finns också exempel att man får högre betyg i en högre kurs, än man hade i en lägre kurs inom samma ämne (om man "lägger manken till" ;).

    Bästa hälsningar

    ANNA

    • : Hej Robin!
    • : Jag hade D i engelska 6 och har nu läst klart engelska 7 och fick C! Det är klart man kan klara engelska 7 oavsett vilket betyg man hade tidigare :)
    • Anna : Tack Oeneuwne för din kommentar! Jag känner också exempel på att elever fick högre betyg i en högre /svårare/ kurs än de hade i en längre /lättare, enklare/ kurs i samma ämne! :)
    • : Okej, tack för svar. Jag pratade med min studievägledare, och vi beslutade oss för att jag skulle läsa engelska 7.
    • Julia : Bra! Lycka till med dina studier och ha en jättetrevlig sommar! :)
    • : Ni hade så rätt! Höjde mig faktiskt till ett C! :)
    • Milla : Så bra! Lycka till fortsättingsvis också! Fråga SYV fortsätter hålla tummarna för dig!
    Läs alla kommentarer