Anma

    Hej, Jag gick ut gymnasiet 1996, läste omvårdnadsprogrammet 3 år. Min fråga är, på avgångsbetyget står det att jag läst svenska språket 6560S0 och litteraturkunskap och språklig orientering 6560L0 med betyg 3 i båda. Har jag läst svenska A och B? Motsvarar svenska B svenska 2? Tack på förhand. Mvh Anna

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej!
    I Tabellen Här kan du se att svenska B motsvarar Svenska 2.
    ang. de kurser och betygen du nämner i din fråga - ta dina betyg till SYV på komvux och i fall hen inte kan svara, får hen kontakta experter på äldre betyg. Ibland spelar detaljerna stor roll vid bedömning av äldre betyg.
    Vänligen
    ANNA