Mikael SYV på FrågaSYV

    Ja, det kan man göra och många sökande till svenska högskole-Universitetsutbildningar prövas i BI och i BII samtidigt. Antagning.se kommer pröva dig i alla de urvalsgrupper där du kan prövas, så det behöver du inte tänka på (du behöver inte uppge i vilka urvalsgrupper du vill bli prövad).
    Om en sökande är behörig även utan kompletteringar och sedan gör komplettering(ar) då kommer hen prövas både i BI och i BII (i BI med det lägre meritvärde och i BII - men det högre).
    Hälsningar och lycka till med din ansökan!