Hej Ziba!
    i kursen naturkunskap 2 ingår delar av kurserna Biologi1, fysik1a och kemi1, inte hela kurser.
    Formellt sett, behöver du ha godkända betygen i fysik2, kemi2 och biologi2 men hur ska du få de betygen om du inte har kunskaper i underliggande/lägre kurser i samma ämnen? Om du på något sätt kan få godkända betyg i kurserna på nivå2, så är det OK för Antagning.se - men komvux brukar inte ta in på kurserna om de inte först ser godkända betyg i de lägre kurser inom samma ämne, alltså det är mycket tveksamt att komvux skulle ge dig plats på t.ex fysik2 om du inte först får godkänt betyg i fysik1a. Vill du skaffa dig kunskaper genom självstudier, kan du direkt anmäla dig till prövningar i kurserna fysik2, kemi2 och biologi2. Vid anmälan till prövning behöver du inte visa vilka betyg du har.