Lisa
    Jag har fullständiga gymnasiebetyg, men har behövt läsa naturkunskap 2 och matte 2 på komvux pga de ingick inte i det gymnasieprogram jag gick.
    Jag undrar om detta klassas som "kompletteing" när jag söker till högskolan?
    Det jag vill veta är i vilken urvalsgrupp jag kommer att hamna?

    1 Svar

    Daniel SYV

    Hej Lisa,

    om det för "din högskoleutbildning" krävs för Särskild behörighet godkända betyg i Naturkunskap 2 och matematik 2 och du inte hade de betygen från gymnasiet, då var du Inte behörig innan du läste de "Kompletterande" kurserna - du kan alltså endast prövas i BII, kompletteringsgruppen.

    Det du beskriver i din fråga klassas som Komplettering.

    Hälsningar

    D. SYV