Marina
    Som rubriken lyder "Vilka yrken passar om...?" en person styrs mest av hårda fakta och logiska argument, är allmänbildad, har oftast koll på detaljer och ställer lika höga krav på andra som på sig själv, är organiserad och är hen som frågar efter ordentliga källhänvisningar till påståenden....
    Ni får gärna komma med många förslag på passande yrken.
    Tack så mycket på förhand!
    Marina

    1 Svar

    Daniel SYV

    Hej Marina, det är mycket som "ska in" för att kunna med någon större säkerhet ge råd om vilka yrken som passar... Personlighet är viktig, mycket viktig! Men även andra saker är också mycket viktiga - ex. om man gillar matematik och har lätt för matte/naturämnena; även hälsa är av stor vikt (inom många yrken får man inte ha vissa hälsotillstånd eller lida av vissa sjukdomar - som ex. diabetes eller epilepsi...).
    Men jag ska försöka komma med förslag på vilka yrken som jag tycker man i alla fall ska kika på - utifrån den personlighetsbeskrivningen som du ger i din fråga; här kommer min lista - alla de yrkesnamnen, nedan, är klickbara länkar:

    Översättare