Maria
    Hejsan
    Jag undrar ifall jag kan söka in till sjuksköterska denna höstterminen. Jag har läst endast naturkunskap 1a1 och naturkunskap 1a2 behöver jag läsa någon fler kurs i naturkunskap för att kunna söka vidare och komma in på sjuksköterskaprogrammet ?
    • Anna : Kan bero bl a på vilket gymnasieprogram du får examen ifrån. vilket program på gymnasiet läste du?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Maria!

    Det finns ersättningsmöjligheter för Naturkunskap 2 och i fall du läste på naturbruksprogrammet eller på Vård- och omsårgsprogrammet, kanske du inte behöver ha godkänt betyg i Nk2.

    Det är viktigt att veta från vilket program du har examensbevis, för att kunna svara på din fråga.

    ANNA