Maria SYV

    Hej Nuel,
    på NA, naturvetenskapsprogrammet är mattekurserna - matemaik 1c, 2c och 3c obligatoriska på båda inriktningar och på inriktningen Naturvetenskap läser man även matematik 4 som en obligatorisk kurs.
    Mitt råd är att du försöker läsa inriktning "naturvetenskap- och samhälle" där du slipper läsa matematik 4...

    Med F betyg i matematik 2c och 3c kan man ta ut examen. Givetvis säkner F-betygen ditt jämförelsetal och minskar chanser att komma in på högskoleutbildningar.
    Prata med din mattelärare, be om råd.
    Mattekurser finns upplagda på www.matteboken.se - och du kan bedriva självstudier

    Om du har svårt för matte - kanske du skulle må bra av att byta program till ett program där man inte läser lika mycket matte?

    Mvh
    Maria