Milla SYV på FrågaSYV

    Hej!
    Antagning till ridsportgymnasiet Strömsholm görs av gymnasieantagningen i Västerås. Du kan se kontaktuppgifter till det antagningskansliet på antagningskanslier.skr.se/kansli/gymnasieantagningen-i-vasteras
    Jag hittade länk till Preliminär antagningsstatistik för antagning till gymnasiet till HT-24 här >>  - se om du där hittar svar på din fråga; om inte - kontakta i första hand personal på gymnasieantagningen i Västerås (det är de som jobbar med administration kring antagning och borde därför kunna svara på din fråga) men även personal på den aktuella gymnasieskola kanske också kan svara på din fråga.
    OBS! preliminär antagningsstatistik är just Preliminär; antagningen kommer att göras om helt och hållet, när eleverna får sina Slutbetyg från grundskolan. Var antagningsgränserna ligger i det preliminära antagningsstatistiken kommer inte spela någon roll, när det slutliga antagningen görs.

    Studie- och yrkesvägledare