Noa

    Hej! Jag vill välja någon av de yrkesutbildning, behandlingspedagog på Folkhögskolan eller handledare inom LSS och socialpsykiatri vid vårdyrkeshögskolan.Kan ni hjälpa mig att välja mellan dem? Med vänlig hälsning

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej!
    Vänligen läs svar i tråden på fragasyv.se/fragor/val-av-yrkesutbildning
    Om du behöver personlig vägledning (önskar få vägledningssamtal) boka tid med SYVkomvux i den kommunen där du är folkbokförd. Du kan också fråga på komvux i din kommun om det i din kommun/stad finns någon sort vägledningscentra för vuxna (det kan finnas men beror i mångt på vilken kommun du är folkbokförd i).
    Här i forumet har vi möjlighet att svara på vissa frågor men inte på alla frågor. Vi kan inte ge dig svar på vilken utbildning och vilket yrke som passar dig bättre än ett annat yrke och en annan utbildning.
    Här i forumet kan vi tipsa om vissa webbsidor där vi tycker bra information finns. Vi kan också ge råd kring hur du kan gå tillväga för att försöka komma fram till vad som passar dig bättre. Men det är du som bestämmer vad du vill göra. Vi kan inte bestämma åt dig.

    Studie- och yrkesvägledare