Nina.Larsson

    Hej! Jag har snart pluggat klart en bastermin på ett universitet (LNU) för att få behörighet i Fysik 2 & Matte 4. Studievägledarna på dem andra universiteten jag har ansökt till har meddelat att basterminen gör mig behörig till dem programmen. Jag undrar om jag ändå måste ladda upp något dokument på antagning.se efter min avklarad termin för att intyga/bevisa i systemet att jag har skaffat mig behörighet så att jag inte blir struken pga saknad behörighet?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej!
    Jag råder dig ställa din fråga till de som jobbar på Antagning.se - tel.nr 0771-550720 och telefontid är på vardagar kl. 9-16.
    Oavsett vad jag eller ngn annan som inte jobbar på antagning.se skulle säga dig, kommer beslut som fattas av antagning.se att gälla (vad gäller komplettering i tid, komplettering för behörighet). Om du på din inloggning på www.antagning.se ser att dina betyg från basterminen är synliga bland dina meriter, då behöver du förmodligen inte göra ngt annat. Men om du kort tid innan 20 juni 2024 inte kan se att alla dina meriter är synliga på din inloggning på antagning.se då måste du själv ladda upp de dokument som bekräftar att du är behörig, det är ditt ansvar att se till att alla dina betyg är Antagning.se tillhanda och detta senast sista dag för komplettering.

    Studie- och yrkesvägledare