Agnes
    Hej! Jag skulle hemskt gärna vilja arbeta som moderedaktör på någon tidning men jag vet inte om det finns så många sådana arbetsmöjligheter i just Stockholm. Borde jag då studera mer engelska så att jag skulle kunna arbeta i ett annat land?
    Mvh.
    Agnes

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej Agnes!

    Det är alltid bra att kunna mer engelska. Det är ett stort PLUS i alla yrken. Därför är det en mycket bra idé att läsa så mycket engelska som möjligt.

    På gymnasiet läser man på alla program Engelska 5. På de högskoleförberedande programmen läser man även Engelska 6 som en obligatorisk kurs men man kan också välja läsa Engelska 7 (som ger Meritpoäng vid ansökan till svenska högskolor/universitet).

    Bästa hälsningar och lycka till med dina studier!

    L. :)

    Liselotte