Milla SYV på FrågaSYV

    Hej!
    Jag gissar på att du läser mot Högskoleförberedande examen inom Samhällsvetenskap-Humaniora och i så fall behöver du inte ha mer matte inom komvux-examens 2400p. än godkänt betyg i matematik 1. Du kan i så fall läsa en annan 100p.kurs för att "ersätta" matte 2-poängen. Du får gärna kika på information på skolverkets hemsida>>
    Vi rekommenderar att göra planering mot examensbevis tillsammans med SYV-en på komvux, detta för att försäkra sig om att man läser de rätta kurserna som kommer att leda till möjlighet att ta ut sitt examensbevis.

    Studie- och yrkesvägledare