Isabelle
    Hej, nästa år ska jag välja till gymnasium och har bestämt mig för att gå naturvetenskap.
    Av det jag har hört så krävs väldigt höga betyg för att komma in på läkarlinjen senare, gäller samma betyg kriterier för att bli specialist sjuksköterska?
    Tack på förhand.

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV
    Specialistsjuksköterska är påbyggnadsutbildning efter grundutbildning Sjuksköterska på högskolan.
    Det är betydligt lättare att komma in på sjuksköterskeutbildning jämfört med läkare.
    Du kan bli behörig till sjuksköterska även på andra program än Naturvetenskapsprogrammet. Du kan t.ex gå VO, vård och omsorg.
    Mvh Milla SYV
    Studie- och yrkesvägledare